czwartek, 21 stycznia 2016

Miejsce 6: Talizman: Magia i Miecz


Nareszcie przyszedł czas na miejsce 6 czyli jedną z najbardziej znanych gier planszowych - Talizman: Magia i Miecz!


Fabuła gry jest banalnie prosta, każdy z graczy wciela się w jednego z bohaterów, który błąkając się po królestwie i mordując hordy potworów stara się dotrzeć jako pierwszy do Korony Władzy, która zapewni swemu zdobywcy władzę nad światem. Bohaterowie różnią się pod kilkoma względami  – siłą, która będzie określać ilość kostek w walce fizycznej, magią, od której będzie zależeć walka magiczna i ilość posiadanych zaklęć, życiem, które określa jak dużo obrażeń zniesie nasza postać oraz charakterem, który będzie brany pod uwagę tylko w kilku momentach gry. Zły poszukiwacz przygód będzie otrzymywał ranę w kościele, a darmowe bonusy na cmentarzu, a dobry bohater odwrotnie. Neutralni będą mogli zapłacić w zamian za otrzymanie bonusów, ale nie będą też otrzymywali rany w żadnym z tych miejsc. Oprócz tego każda z postaci dysponuje jedną lub kilkoma specjalnymi zdolnościami. Przykładowo Bard może spróbować oczarować bestię, która dołączy do niego jako towarzysz, a Złodziej może ukraść jeden przedmiot lub sztukę złota każdemu napotkanemu poszukiwaczowi.

Rozgrywka również jest bardzo prosta, każdy z graczy rzuca kostką a następnie decyduje czy przesunie swoją postać w prawo czy  w lewo o wyrzuconą liczbę oczek. Po przesunięciu postępuje zgodnie z tekstem opisującym dane pole. Zwykle kończy się na dobraniu jednej lub więcej kart przygód, które opisują perypetie naszego śmiałka. Raz możemy natrafić na broń czy mieszek złota, innym razem na przyjaciela, a jeszcze innym na straszliwego smoka! Losowość jest ogromna, więc za każdym razem rozgrywka będzie inna. 

Plansza podzielona jest na 3 sektory: Krainę Zewnętrzną, otoczoną rwącą rzeką, Krainę Środkową, oraz zamkniętą za tajemnymi drzwiami Krainę Wewnętrzną. Przez pierwsze minuty gry wszyscy gracze będą poruszali się na tej pierwszej. Aby dostać się dalej trzeba będzie przeprawić się przez rzekę. Sposobów jest wiele, można pokonać wielkiego strażnika, zbudować tratwę, lub przenieść się tam z pomocą teleportacji. Przejście do ostatniej krainy wymaga już nie lada wysiłku. Aby otworzyć drzwi, trzeba wykonać test na siłę lub magię, który wymaga rzutu dwoma kośćmi. Jeżeli wartość wybranego atrybutu przewyższa liczbę oczek otwieramy drzwi i przechodzimy do Krainy Wewnętrznej, w której nie czeka na nas już nic dobrego oprócz testów i walk z potworami. Na ostatnie pole przed Koroną Władzy można dostać się tylko posiadając tytułowy talizman. Jedynie gracz posiadający ten magiczny artefakt jest w stanie ukończyć grę.


Talizman: Magia i Miecz to świetna gra dla każdego miłośnika gier fantasy. Gra jest bardzo prosta do nauki, ciekawa i można grać w nią w wiele osób. W Talizmanie znajduje się też wiele interakcji miedzy graczami, dlatego w dobrym gronie ludzi zamienianie innych graczy w żaby może przysporzyć naprawdę wiele radości. Dlatego jeśli właśnie zaczynasz przygodę z grami fantasy lub poszukujesz dobrej gry na spotkanie z przyjaciółmi, to Talizman: Magia i Miecz jest najlepszym możliwym wyborem. :)

J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz